reklama

Rascová a iné

Odmala nám mamka hovorila, že na jedlo sa nehovorí fuj. My, ako deti sme ako - tak pochopili a na rad prišli „úškľaby“. Samozrejme, keď nás dospeláci nevideli.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Obrázok blogu

Neviem, čím to je, že nemôžem zjesť kapustové fliačky, ktoré sú podľa mnohých úplná hamka – mňamka. Ešte doteraz si pamätám vôňu všelijakých jedál z jedálne v materskej škôlke. Búchali sme o stoly kovovými príbormi a kričali „Duplu! Duplu!“ alebo sme nahlas ďakovali pani kuchárkam, ktoré nám s láskou jedlo pripravili.Hmmm...a keď bol piatok, hotový sviatok. Buchty. Kysnuté, dukátové...Na základnej škole zemiakovú kašu vystriedal, ako pani kuchárky volali, „sáčik s vodou“. Nesťažovali sme si. Sú to štyri dni, čo som opustila brány našej nemocnice. Diagnóza jasná – „slepák.“ Takže tieto sviatky som neochutnala šalát, údené, koláčiky....ach nejdem ani rozpisovať čo všetko, lebo sa mi až slinky zbiehajú. V noci sa mi aj posnívalo o takom krémeši. Celé štyri dni som pila len čaj. Hlad som nemala, skôr chuť. Potom prišla sláva. Sestrička sľúbila, že mi nadelí rascovú. Radosť, akú som mala. Konečne niečo teplé a jedlé. Nemohla som dospať rána. Rascová. Rascová. Rascová. Jedna veľmi milá babka mi chodila každý deň z rána oznamovať, čože bude na obed. Teda, čo budú mať ony. Nie ja. Ozaj, milá to osôbka. Druhý deň, rascová ako prišla, tak aj odišla. Nemám nič proti, no tá chuť...to nešlo. Rascu som objavila až keď sa splavovala v nemocničnom umývadle. Potom som rascu aj oplakala. Dokonca niekoľko krát. No zjesť som ju skutočne nemohla. Ale tak to asi musí byť. Kto by povedal, že v nemocnici mu chytilo? Nech zdvihne ruku.

Monika Ullmannova

Monika Ullmannova

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pomaly sa stávam veľkou dámou Zoznam autorových rubrík:  škola aneb vedle tebe sedí umeO mne ...O živote ....Nezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu